Seguiu l'actualitat de la recerca a MÚSICA EN ESPAÑA EN LA EDAD MODERNA

dissabte, 4 d’octubre de 2008

Convencions per a les partitures generals del Guzmán (Finale)

Títol: Número del fragment dins de l'obra (en xifres romanes), nom del moviment i, entre claudàtors, "Guzmán el Bueno, 1789".
l
Ex: I. Allegro con brio [Guzmán el Bueno, 1789]
l
Nom del compositor: Tomás de Iriarte (1750-1791)
l
Disposició dels pentagrames:
l
Flautes I i II o Oboès I i II, segons el cas. [en un sol pentagrama i dues capes]
Clarinets en Si b I i II (si n'hi ha) [en un sol pentagrama i dues capes]
Fagots I i II [en un sol pentagrama i dues capes]
Trompes I i II (si n'hi ha) [en un sol pentagrama i dues capes]
Violí I
Violí II
Viola [clau de do3]
Violoncel i Contrabaix
l
Us demano que copieu el més fidelment possible les indicacions de dinàmica i d'articulació de cada part, exceptuant els errors més evidents (n'hi ha pocs). La unficiació de dinàmiques (per exemple, forte a totes les parts quan en algunes hi ha fortissimo i en d'altres forte) es farà durant o després dels assajos. El mateix per les articulacions. En cas de dubte per les parts de Violí I i II, sapigueu que tinc una segona còpia (diferent) de cadascun, de manera que si hi ha dubtes es poden consultar a l'altre.
l
Pel que fa a les indicacions de dinàmica: po és piano; pmo és pianissimo; fe és forte; fmo, fortissimo; una cosa semblant a ffr és sfr, és a dir, sfz, sforzando. Hi ha una indicació, rinf, que he deixat igual, que voldria dir rinforzando i que correspondria a un crescendo. No estaria de més, d'altra banda, indicar les alteracions de precaució després de les accidentals (Ctrl.+*).
l
Això és pel Bertran: Per copiar has d'anar a la tercera eina començant per la dreta (un quadrat amb intermitències lineals?), anomenat, en anglès, Mass Edit Tool, i sel·leccionar amb això els compassos que has de copiar (si són tots has de clicar dues vegades a l'inici del pentagrama). Després vas a Edit, Copy, sel·lecciones els compassos on ho has d'enganxar, tornes a Edit i Paste.
l

3 comentaris:

hElena ha dit...

OooOOOohh! que ve! ja no tinc cap dubte!jaja
Ho sento es que no trobava lo dels violins! merci pel link!

Ptns!

hElena ha dit...

Doncs de fet sí que tinc un dubte i és que les trompes no haurien d'anar després del fagot?

Bertran Romero Sala ha dit...

juju quadrat amb intermitències lineals...



és la nova lletra d'Antònia Font?

xD

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...